Sverige, är verkligen inte hemma.


Sitter just nu med Cissis pyttelilla sak och gör mig synlig genom bokstäver.
Stockholm lämnar jag snart, 2 dagar och en rask återkomst till Bergen.

Skulle ju kunna dra allt om hur det som en gång var hemma för mig inte längre känns som hemma, för ens den lilla gnutta, men det finns inget intresse i att höra det. Har omtalats här allt för många gånger tror jag. Sverige är inte min grej. Punkt o pricka.

MEN, dessa dagar har jag inte behövt känna att de var ett steg till ett hem, ett Sverige som jag skulle återvända till. Nej, det var ett besök och det blev alldeles toppen. Inget sockersöt och inget för mycket. Allt blev så lagom.

Jag hann sova ut i 2 lägenheter. Träffa underbara flickor som jag inte sett på länge, och jag fick spy lite med med själv av all hysteri och stress och köptokighet som stockholms gator erbjuder. Usch denna äckliga spenderar-hysteri. Jag får panik för jag vet hur lätt jag har att dras med in i den, samtidigt som jag finner den så hemsk. Jag var i stockholm och jag gick nog in i 3 affärer och vände efter 2 meter! De tycker jag är starkt av mig. Min exshopoholica tös.
Det som shoppades var naturligtvis ett block, där tankar och mål ska fyllas halvfulla men förhoppningsvis fulla en dag (hur många block har jag, hur många listor, hur mnga mål, hur många halvfärdiga tankar och rader finns i mina alla böcker?) .. den kändes iaf nödvändig. och en liten bok om meningen med livet, illustrerad i små texter och bilder fick också göra sig känt i min plånbok.

Hade ett fint, kort och givande litet möte. Vill fortfarande inte säg för mkt. Men killen var en trevlig, och jag diggade hela grejjen. Ska bli grymt spännande.
Jag är ju ingen modell, men detta kan bli värt ´, eftersom de har med passionen min att göra. WORD!


Kvällen börjades och avslutades på Vapiano, vin och mat. Vuxenpoäng, mina f.d flickor har blivit kvinnor. De va mäktigt att se. Så långt ifrån min värld jag kan komma, men faschinerande. Heltidsjobb och män.



 Vapioano va iaf nice, de kallade ett vuxet Mc Donalds, jag kallade oerhört fint och billigt (men sen bor jag ju i Norge).


Somnade mjukt i Cissis och J:s gästrumssäng, vaknade för tidigt idag, och rotade i kylskåp.

Nu tar jag min väska och flyr "hem" till Bergen igen.

På fredag kommer H. Underbart!


/solong foks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0