i förrgår...

Det var 1000 år sedan jag skrev här.

Allt för mkt som hänt att det kan sammanfattas här.

Upplevelser och känslor som susat förbi och som mer eller mindre tagits om hand om eller lagts i mitt "fack".
Efter stockholm kom jag hem till Bergen.
Vad som hänt sedan dess är oberättbart.
Jag hade besök av två fina människor.
Lite boost.
Jag flyttade.
Till ett kollektiv med två pojkar, som jag intagit som mina små "bröder".
Konstnärssjälar som möts.
En del av det större kollektivet som jag trivs i.

Jag tänker mkt. Jag ska ta tag i saker.
Jag tänker mkt och jag känner att en förändring i mitt sinne håller på att ta plats.

Resandet är inte slut, mitt sökande är inte över.
Men jag har blivit äldre i mitt hjärta, i min vilja och i mina krav.

Det är en ganska skrämmande känsla, en ovan. Jag vet inte om jag är riktigt där än att "förändra" drastiskt, men med små steg.
Har också fått en lust och ett möjligt hittat "kanske" att söka mig vidare i livet vad gäller studie. Det som så länge skrämt mig, och som så länge än faktiskt skrämmer mig, ska jag försöka ge en chans.
Men i små steg.

Att blanda konst och psykologi, det känns som min grej. Tror inte på tillfälligheter. De va meningen att vi skulle gå in där mamma. Den fina södagen i Bergen....
Jag är så glad att vi fick helgen. Att jag fick vaa dotter men också en vän, att jag fick bli puchad, trött och vara totalt totalt fri i allt vad det innebär. En känsla jag endast har med mina närmaste.

Livet är fint just nu, det är det.
Och jag sitter upp i Norr, på en flygplats på väg bort mot Nord kap...
jag ska på - FISKEBÅT! igen.
Tack för varma ord, peppar, sms och kramar.

Om en månad är jag förhoppningsvis i "land" igen.
Detta blir en tuff resa, psykisk och fysikst. Men jag klarar de - precis som allt annat..

Nu väntar dagar av sjösjuka, knäckebröd, vatten och jobb.
Men förhoppningsvis tar det mig vidare till en längre surfresa inom en kort framtid. Som jag längtat, och som jag behöver det....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm inte att glädjen och utbytet i våra möten är ömsesidiga!

Puss puss

2010-10-25 @ 22:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0