sånt är vi bra på

det är fredag.

 

 

 

Med åren har jag insett hur viktigt det är med min tid och jag och mitt humör blir oftast ganska "childish" när vi får för lite tid för varandra. jag och min soul.

 

det behöver inte vara mycket och inte länge, men den är viktig.

livsviktig.

 

i veckan har det varit ganska lite av den.

 

Idag var första gången jag kände mig ritkigt TRÖTT på jobbet och inte hade någon som helst lust att jobba över när Robert kom o bytte av mig..

 

det har varit en fullt-upp-vecka, och jag är en människa som oftast hamnar och bfinner mig i fullt-upp med allt vad det innebär. Som jag många gånger frågat mig här, är hur man egentligen gör för att ha långtråkigt som många människor verkar ha till och frånn? Det existerar inte i mitt liv kan jag faktiskt säga med hand på hjärtat.  Och då ska jag ha i minnet att det var VECKOR och MÅNADER sedan jag festade och var ute och svängde på helgerna som jag brukade förr. Tycker inte alls det är lika kul längre, finns tusen saker jag börjat uppskatta mer. En helt vanlig family-guy kväll i sängen med någon man tycker om tex :) Så mogenhet skulle jag nog inte säga att det berodde på *blink*..

Jag menar inte att jag ALLTID har viktiga saker att göra, för så är det långt ifrån, men jag värderar de stunderna högt när jag inte har det, till att helt enkelt njuta fullt ut av min egna tid. Jag fullkomligt älskar den och kan längta efter den när det blir för lite eller inget alls på länge.

 

 

Ikväll är en sådan kväll.

 

Ikväll är en kväll jag LÄNGTAT efter.

Min fru har lämnat mig för en helg i Sverige, vilket iofs är lite tråkigt, men eftersom jag vet att hon får nyuppladdade själs-batterier där, och att jag kan få min tid, även här i hemmet, så är de väldigt fine endå..

 

Jag har stängt av min mobil och jag har satt på TV:n i bakgrunden Jag har sovit siesta efter jobbet i soffan, jag har tagit en lååång dusch och tvättat mitt slitna hippe-hår (ngn sa att det såg ut som hippehår förra veckan, och jag kan inte annat än hålla med, rufsigt och dant). Snart tänker jag sätta in en ungsbakad GRANDIOSA pizza i ugnen som jag tänkte "vafan,  va gott de vill jag unna mig" (mamma jag vet du inte gillar när jag svär, men de va så de kändes!) när jag sprang på Rema1000 efter jobbet och köpte vitt bröd..

 

Jag tänker inte skriva hur min vecka varit eller vad som flyger runt i mina tankar just nu, jag tänker bara njuta av vår golvvärme, vår brasa och mig själv nu!

 

So long. M


Kommentarer
Postat av: monica

Jag undrar om det är genetiskt eller en påverkan av uppväxtmiljön, behovet av att få dra sig undan ibland och bara vara med sig själv. Eller kan det vara både och....



Puss från en som hade fredagskväll med sig själv, räkor,vin och Skavlan



Puss puss

2010-02-13 @ 11:27:04
Postat av: Magda

Hej! Det låter underbart när du skriver hur mycket du uppskattar egen tid! hoppas allt är bra med dig och att du får mer egen tid snart kram /Magda

2010-02-16 @ 15:37:55
URL: http://ingberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0