Jag och Me.



Jag och mitt huvud ær inte bæsta vænner.
Vi vill ofta olika saker, och ofta ær mitt huvud inte heller bæsta væn med ngn annan del av min kropp.
Speciell inte mitt hjærta i vanliga fall.

Men på jobbet får inte hjærtat vara med i vilket fall. Då har liksom hænderna och mun en central plats.
Men eftersom jag oftatst jobbar sjælv, så kommer æven min mun i lite skymmundan.

Det ær synd om min kropp ibland. Spec mina tænder (om mamma fick utala sig - Vilket hon ju endå inte får. Eller hon kan få - men vi lyssnar inte alltid. ).

Idag ær de synd om mitt huvud. Før det krullar tankar i det, som oftast. Men denna vecka lite mer æn vanligt. Viktiga beslut skall fattas har jag fått strænga order om (givetvis av mig sjælv). Som handlar om sånt dær stort som kærlek och framtid att gøra. Och endel jobb mitt i allt. Så mina krussedullar till tankar strejkar lite.

Men då kommer mina hænder in. Och pløtsligt får de før sig 10 saker.
Men inte bara 10 saker, utan liksom 10 saker. Fast på æn gång.

Så nu står jag och internettar (?), viker DC hoods, møblerar om, skyltar om, servar kunder och ær allmænt stressad att jag inte har 10 hænder till.


Sån ær jag.

Fast viss skulle inte sæga att de ær førvånade.

Och - inte jag heller. Nær jag får tænka efter....



På dagens schema har jag lyckast fylla min dag med ænnu mer saker naturligtvis.
Men det tycker mitt hjrta och huvud ær kul.

Och efter jobbet ska jag møta Lisa, en tjej jag træffade på Carlings, och vi tænkte t oss en tur till Fysakhallen, Bergens skatehall, hon før att fota, jag før att prata med "styrelsen".

På fredag sviker min andra hælft mig och drar till Sthlm. Jag tænkte bænka min min kropp och skæmma bort mig redigt med bara mig, filmer och 10 kg rækor.. de kostar visst 16 kr /kg nu. Lyx før Norge och før mig!




Utveckla mig - eller veckla mig ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0