Then and NOW.


Jag skiter i att jag suger just nu på att liksom "uppdatera" mitt liv just nu, det är för mkt runt om som både händer och liksom som jag njuter av i både lugn och händelser.

Jag känner mig lugnare än jag gjort på många år, och jag känner mig liksom naket lycklig, självklart inte konstant, konstant lycka existerar inte, men liksom de stunder av lycka är mer varmare, mer äkta och känns mer.

Mitt liv klarnar, och mina viljor och respekt för mig själv klarnar mer och mer. Svackorna är mer tillåtna och mer accepterade, jag flyr dem inte, för jag vet att de finns där för os alla, för att bli påminda.

Min skrivlust har vaknat igen. Det var år sedan sist. Mina tankar har utvecklats. Mitt mod. Och mitt lyssnande på mitt eget hjärta.

Så bra som jag mått, så mkt som jag låtit min själ få gråta och skratta sedan i somras eller de sista månaderna, det har jag inte kännt på många många år.

Jag har valt bort, lyssnat, tagit fram, tagit till vara, och fått nytt, behållt det som varit viktigt, och öppnat nya dörrar.


Jag kan med hand och mod på mitt hjärta säga, att de människor som finns och som dyker upp just nu, är lärare för min själ.

Mitt hjärta är mkt öppnare nu, och jag respekterar det mer.

Nu är bladdret slut. Jag och Hanna ska ner på Bio, och ikväll flyttar vi till vår helt underbara lägenhet. Kurs börjar imorn, och shit, jag är nervös, HELT ny plan, helt nytt arbetsforum för mig, men vi klarar det, vi är brudar av stål!


En himla massa kärlek. Jag saknar endel där hemma, spec ett par, ni vet vilka, men mest av allt mår jag bra här, och jag vet att bara för att mn är på olika platser, faller inte glömskan bort.




en sista grej: älskade. du är en otrolig människa. tack för att DU är tålmodig.


<3



Kommentarer
Postat av: jocke

du har en stor del av mitt hjärta just nu...

2009-10-22 @ 22:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0