Vackra människor.


..finns det många av..

Med det finns de som tar extra intryck, och som man tycker om lite så där extra.
Jag har nämnt dem förr, men det finns inte för många ggr. Fam Golster.

Igår blev jag nemligen så tagen, när jag gick in på FB och hade fått ett meddelande på min wall av Helena (mamman in familjen), att jag nästan fick stanna upp, och liksom läsa det igen, och igen.

Att få kallas äkta - är en av de största komplimangerna som går att få tycker jag, och den gjorde mig gråtfärdig faktiskt.




(att läsa hela min gamla blogg är dessutom inte ett dåligt jobb...)

Jag har fortfarande faktiskt, svårt att ta komplimanger, både yttre och inre, och har aldrig sett mig själv som vidare vacker, fin eller mer än andra, även att jag alltid blivit uppfostrad med en bra syn på mig själv och andra, och att jag faktiskt nog sen ganska tidigt jag kan minnas har fått och får komplimanger av äldre och yngre, så har de liksom nog alltid varit så att jag alltid kännt mig ganska below det som jag ansett som bra och fint hos mig själv, och därför aldrig tagit till mig. Man är sin hårdaste domare. Jag har varit tuff på ytan, gett ganska mkt skit oi mina fjortis år, men jag springer inte omkring och tycker jag är tuff eller har varit tuff (vore ganska konstigt om jag gjorde iofs).. Och jag har som helena säger, en rädsla att vara ägd, att förlora mig och säkert kontrollen, men jag jobbar på det..och jag vet att det finns personer där ute som försöker och har försökt utan frmgång att ändra på den, att få mig att låta dem hålla mig i deras famn och "ta hand om mig", utan att jag ska springa efter ett tag.. Men som jag säger, sakta men säkert... Min självständighet är det viktigaste jag äger, och det tar tid att släppa på den..

Inte faktiskt förrän det här sista året, har jag kännt en enorm utveckling och faktiskt kännt vart jag står, och vad jag är villig att ta ch inte ta. Det har inneburit endel "rensningar" bland folk, men också har jag vunnit oerhörda vänskaper, som är oersättliga. Jag är grymt stark, samtidigt som jag är svag, men det som är det största för mig idag, det är att jag är jag, att jag tycker om den jag är, inom mig, självklart är det yttre ngt som ändras och man kan ena dagen var nöjd, och andra vara fett onöjd, men nu snackar jag faktiskt om min soul, hur flumigt det än låter. Att jag är glad över att vara mig.


NU har jag legat här inne FÖR länge ännu en gång, men ibland är det så skönt, att göra precis INGENTING.....


Den 8e aug går jag av mitt schema på H&M, det kommer kännas tråkigt, men samtidigt har jag inte behövt mer ledighet nu än någonsin...

Njuta av min lägenhet lite, är det som står på prio 1 :D... för den är tjärlek just nu för mig!
LÖVE den.

Solong.

Bjuder på litet kollage på en av de finaste familjerna! Golster:  Moa, Nanna, JOhan, Martin & Helena

Ni är UNDERBARA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0