Keep it cool, make it stay, make it long!



 

Tänker inte göra ngt speciellt långt jul-inlägg, men vill bara skriva för att påminna mig på nedklottrade tangenter när jag i framtiden läser ina rader, påminna mig om en av de skönaste jular på länge...

 

Skön är det riktiga ordet... För skön, avslappnad och utan stress har den handlat om.. Och endå så fin.

 

Med 2 av några av mina favoritkvinnor i livet, mamma och frugan Hanna har vi ätit gott, handlat lite käk, siesta:t, chillat, gått på världens mysigaste midnatssmässa, promenerat i snö och kollat upp mot alla vackra fjäll här i Bergen runt staden. Precis lagom och perfekt.

 

Inga julklappar skulle det ske detta år, men självklart hade inte tomten hållt sig borta, och vi fick öppna några.. Men så skönt att slippa all denna hysteri som folk har känt, jag har bara tagit allt med ro, och uppskattat vårt beslut ännu mer när panikföräldrar handlat Volcom t-shirts, skateboards, jackor, DC-hoodies o allt vad det varit i ren och skär stress, medan ja lutat mig tillbaka inombords och bara myst över denna stundande och nu halvt avslutade jul..

 

Jag är väldigt nöjd kan jag bara säga.

 

Att haft mamma på besök har varit så mysigt, att få visa henne en del av mitt "nya" liv känns bra. Det är här jag har flyttat mitt hjärta för ett tag. Det vet jag nu.

 

Så mkt som jag flyttat runt i sedan jag tog studenten, Dublin som blev mitt hem ett par år, folkhögskolan och internatet några år, resorna, tillbaka kommandet till Linköping i omgångar, allt.. det har liksom varit väldigt bra, men ron har inte riktigt funnits till nu:et, det har alltid handlat om det som jag ska "hända sen".. Det handlar om sen nu också, det handlar om resorna, om surfingen, men det handlar mer än någonsin för mig om nu:et.. och det känns så fint, så mkt mer som jag kan ta det med ro.

 

Även en Linköpingsresa är inbokad och jag ser fram emot det skitmkt, det blir mkt fixande med saker och min gamla lägenhet, hämta saker, för jag har bestämt mig för att säga upp den finaste och mysigaste lilla ettan högst upp mot Konstistoriegatan med lite sorg faktisk :(. Men som jag, frugan och mamma konstaterade igår, det är rätt lägenhet, men i fel stad... tyvärr.

 

Sen är det självklara inplanerade att träffa mina syskon, träffa fam Kleiner och hänga med Elinor o Issa som flyttat "granne" med mig.. Ska försöka att inte stressa, men vet att de kommer nog bli lite av den varan. Men det ska faktiskt bli skitkul att hälsa på en vecka! För att sedan åka "hem" igen till mitt Bergen, till mitt Norge....

 

Nu ska jag lämna snödrivan som jag sitter i och gå in och mysa med Monkan.

 

Puss och en jävla god fortsättning, hoppas ni alla super er redlösa ikväll, ramlar runt på Ågatan, har fett kul, dansar loss, hånglar och sprider love och slipper 26-e-dec-ångesten imorn!

 

/Fett me kärlek från en syrra i Bergen!

 

 

 

Vi hittade denna text på en graffitti wall vid min favorit spot vid havet, och jag tycker texten förmedlar så mkt (försökte översätta från norska till svenska :D).

 

"Det är svårt att samla sig på något, sedan det är så mkt av allt, men

ett ställe mellan ljuset och skuggorna, växer konturerna av det vi söker,

det bra ä att vi inte behöver finna ut allt med en gång,

själv om det i sig är en belastning och leva med ovisshet och känslan av att inte vara helt på plats,

men livet är som en lång mening, och den som sätter punkt för fort,

blir snabbt fångat av sina egna hastigheter,

så - keep it cool, make it stay, make it long, du har din egen tyngd och sätter dina egna spår!"

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0