Jag suger.


 

 

..på att uppdatera mig med bilder...

 

Men nu ska de fan komma upp en drös av en blandning av mitt senaste liv här i Bergen de sista 3 månaderna...

Håll till godo, det bästa finns endast i min dator :D

 

 


 

Så här såg det ut när vi kom... I början av okt, till det som kommer att bli mitt hem ett tag framöver..

 

Bergen - Norge ( scandnasviska paradiset förutom CPH)...

 

 

 

 

 

 

 

 

(det finns en anledning varför vi valde att åka tillbaka till Norge, den kallas okså förutom cash och snällt folk, den kallas RÄKOR!!!! När vi var här för några år sen kostade de 19.90 kr /KILOT (!))

.....

vi flyttade in i en mysig lya.. Öppen spis.. yummi.

(Hanna fick loftsängen)

 

Sedan efter 1 månads slapande... Tog vi tag i Jobbsökandet.. Och blev anställda inom Securitas som brandvakter med 150 andra... Vi arbetade på en rigg och såg till att det inte började brinna när de ca 500 gubbarna/männen/pojkarna svetsade ihop plattformen osv.. Vaktade tankar osv...

Och den som vet och följt lite, vet att detta kom att bli en av mina BÄSTA jobb-upplevelse någonsin. Kan fortfarande inte föklara med ord hur mkt vi trivdes, hur jävla kul vi hade...

Endast jag o min fruga tror jag egentligen fattar... <3 Träffade människor som kommit att bli vår familj här och som är en fet stor del av allt..


(men så här såg man ut mestadels, så snygg jag lovar....)

 

(Min vän Musa står o vaktar)

(En av mina bästa bland många vänner på Securitas - Kim)

....

sedan togs det semester en vecka då denna fina pojke kom på besök..

 

 

 

 

 

(Vi åkte till Norges bästa skatehall...)

 

(jag fick J avdankade skate, så nu tjuvåker jag på nätterna och lär mig allt om truckar o hela skiten, och självklart måste den sponsras med SWAG :D)

...

 

sen när projektet var slut..

 

DÅ började festandet som inte hade blivit av på flera månader..

Jag o Hanna styrde upp fest, och det ramlade in över 30 pers i vår lilla lya.. Men damn, de funka, och grymmt lyckat blev de...

 

...

sen blev de visst ännu mer några dagar senare..

(jag och frugan i vårt cribb)




(Hos Emíl och halvspanjakken Johan - jag snygg på bild som vanlig som ni ser.. *ehm* )

(Vår Emíl)

(En av mammorna, aka min fruga och så vår son Rechep då...)


(Våra små grabbar)


(Negisa - vår Malmöska)


Efter div utgångar och runtyrandes...

...blev de nachspeil a.k.a efterfest hos oss i vanlig ordning...

där självklart delar av vår "familj" däckade direkt... i vanlig ordning..


(Rechep o Emíl)

Emíl blev väckt nr 1 gång... snodde Hannas bok - "ALLA FÅR LIGGA", och somnade...

(dock fick titeln endast stå som titel... Emíl fick INTE ligga den kvällen...)

Johan snodde löshår och hittade egna sätt att använda de på.


SEN...

fick ngn en ultimat ide kl 05 sådär...

att dra med ngn båt nere i hamnen och försöka ta sig till MEXICO..

Hanna var ganska bombsäker på att stanna hemma, så vi var ett fint litet lulligt gäng utan henna, som drog en gata ner med pass och grejer innan vi kom på att de nog var varmare i vårt cribb..


sen däckade inte bara R och E igen, utan hela gänget..

(Ngns konstverk)



och SÅ HÄR fint mådde jag dagen efter..

(Hanna fick mata mig med knäckebröd och badda mig med blöt kall trasa - fyfan vilken tur att man har en fruga när man har druckit sprit....)


Och då skulle hon lärt sig...

Men på ons var det dags igen...

med avslutnings middagar och biljard...


(jag och min och frugans "son" Rechep - för oss är han en son, och vi tar alltid hand om honom.. Men han vägrar visst vara det, så vi har tvångsadopterat honom..)


(Vår "dotter" och koordinator och vår bästa Lilly - i bakgrunden e endel av resterande pack)

(Emíl - en av vår familjemedlem också)


....


Jag började jobba på min snowboard/skatebutik SWAG i väntan på mer Securitas projekt, och det är en väntan och ett jobb som jag trivs fett mkt me... jag och skatekidsen i butiken..


(Lilly kom och sov lite och "höll" mig sällskap)

 

 

SEN...

 

KOM SNÖN!!!

 

och jag, fugish och vår son var inte sena med att dra ut och utnyttja den...

 

 

 

 

 

 

 

and thats all for now foks....

 

 

Nu är mami här, och det är HELT underbart...

Hon tar hand om oss och vi bara njuter :) Det är sagolikt ute och jag njuter som fan av vintern ..

 

<3


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 


Kommentarer
Postat av: Frugan

Älskar detta inlägg! <3

2009-12-22 @ 18:31:37
URL: http://hanneledouce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0