Om Lycka.


Tittade igenom min första blogg förrut när jag letade efter en bild.. (en blogg som förövrigt är för lång för att orkas läsas och gå igenom, men som jag ibland tar mig en titt igenom...)


Och så kom jag till ett inlägg om lycka...


jag tyckte det var ganska ordagrant förklarat av vad lycka var och är för mig...




 

Från min gamla blogg: Parts Of My Life 2007-2008

ett exempel på lycka enligt mig
(havet mellan mina ben)



Skrivet av maria angela 2007...

" Alla människor strävar efter det där ordet. eller tillståndet, att vara lycklig.

Precis som om det vore ngt beständigt.
Jag tror inte på beständig lycka.
Jag tror på berg-och-dalar.
Och jag tror att faktiskt för att kunna få känna den där känslan som för mig är ett behagligt lugnt (kan också vara ett eirforiskt tillstånd där man inte kan sitta still, typ när man är förälskad :) ), men iaf, den där känslan - den kan BARA komma om man upplevt motsats.
Om man fått vara ledsen, eller haft det tuft, bara DÅ kan du uppskatta och ta vara på lycka.

Idag kände jag ett sånt där lugn i hela min kropp, det var inte pga ngt spec, jag kollade mig inte i spegeln och tyckte jag var snygg, jag fick inget gullit sms, det var ingen som jag inte pratat m på många år som ringde, det var inte 8793789 personer som addat mig på msn, jag hade inte 20 missade samtal på mob, nej jag hade ungefär fått 1 sms på hela dagen o de var från emelie (vilket iofs gjorde mig glad likaväl om de hade vart kungen), jag hade pratat med Stina i 20 min (eftersom kostnaden blir för hög annars), jag hade gått en promenad över katedralskolan för att lägga på tråkiga brev på postlådan, jag var osminkad och gick omkring i myskläder hela dagen, och stod och bredde 2 mackor i köket och pratade med mamma, tror vi snackade om bredband, och DÅ kom den där känslan.

att SHIT - jag känner mig lycklig. På riktigt. För jag älskar och är älskad av människor, av dem jag behöver och av dem jag själv vill älska tillbaka. Jag har alltså alla de människor jag önskar mig, och jag kommer få träffa mer människor i mitt liv som jag kommer ta intryck av och som förhoppningsvis kommer på ngt litet plan ta intryck av mig.
Ok, jag hatar klychor och sånt, men det är ingen klycha enligt mig, att det är människor som gör dig lycklig. Och jag har PRECIS de människor jag vill ha omkring mig i mitt liv just nu....
Det räcker...

Varje dal, varje berg, varje uppförsbacke, varje nedförsbacke,

allt är livet - allt är lärdom, allt har gjort och gör dig till den du är. Jag skulle aldrig ångra en dag i mitt liv, bara om det finns människor jag sårat, det är det enda isf jag ångrar, eller har ångrat, men ingen är felfri, och man måste få göra fel.
Jag har varit en tuff och dryg, kaxig och omogen flicka som kunde se över huvudet på folk utan ett uns av ödmjukhet, som tur var har jag förlåtit mig för det och vet att även de sidor var tvugna att få finnas och gå över för att få vara den jag är...

Idag kan jag både älska och tillåta mig vara älskad...

För mig är det om ngt... lycka..."

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0