Mindfullness...... Min största och finaste utmaning.

Jag älskar att läsa, men ser mig aldrig ha tid till detta... Vilket är ren bullshitt. man har tid till ALLT man vill göra, allt handlar bara om att prioritera och lyssna till ditt hjärta...



Skönlitteratur är skönt när man behöver fly verkligheten, men i längden ger de mig inget...

Jag får alltid bra böcker av min mamma, och jag ser allid böcker överallt jag vill läsa, men som med allt annat gör jag 16 saker samtidigt, och jag tar till mig 10 olika böcker, på samma gång...

resultatet: INGEN bok blir läst, för de blir en stress när jag ska komma ihåg vad 10 böcker handlar om, på samma gång...


MIndfullness är ngt som jag inser är ngt av min största utmaning...

 Jag ser mig som en flicka som är spontan och ganska mkt livsnjutare egentligen, en tänkare och sökare, men också en flicka som tänker och analyserar ibland för mkt (även om jag ständigt blir bättre).. och då inser jag att jag just glömmer det jag är bra på, glömmer det jag ständigt strävar efter, glömmer att bara njuta... för jag tänker på hur jag ska göra för att njuta sen... hur jag ska göra för att komma dit när jag njöt... och glömmer att njuta och lägga energi på NU, det som är NU. Han, hon, dem, jag....




MIndfullness - medveten

närvaro, är förmågan att

fokusera på det som är

viktigast för stunden
....


GLÖM INTE DET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0