1/2 dag...


en halv dag har gått, kl slått 15.12
jag har tryckt i mig mängder av vatten..
sprungit därefter på toaletten.......
jag har än hunnit sitta på Espresso house i 1,5 h med ett beskt grönt te från nepal..
jag har hunnit sukta efter mat, och insett att jag tänkt på mat mer än 16 ggr bara hittils..
jag har i desperat tagande, rotat runt i vårt skafferi i hopp om att hitta äckligt nyttiga grejjer, inte haft en aning om vad det är, men endå mixat ihop en röra av allt.. och det till min förvåning blev riktigt jäkla gott..
jag har hört mig själv fråga töntigaste frågorna som rör linser, ekologiskt osv...
jag har hört mig själv säga konstiga saker till emma om att de måste ha linser, bulgur lr ngt liknande nyttigt äcklit hemma imorn när jag ska dit..
jag har insett att jag hålller på med plågsamt självmord..
jag har dött av längtan efter cigg..
men lyckats vakna till liv igen (hur??)...
jag sitter här och undrar VAD FAN JAG GETT MIG IN PÅ....

men som sagt, 1/2 dag avklarad... kommer nog uppdatera mig ganska flitigt dessa dagar, för att liksom få det nerskrivet hur jävla bra jag är...





Detox (utrensning) meny dag 1.


Dagens frukost:

1 glas vatten med 3 msk linfrön och solrosfrön + halv pressad citron
1 tallrik med gröt (fibergryn) utan mjölk (här kan man ha soya mjölk, men har inte hunnit shoppa) + färska blåbär



mellanmål: 1 st banan



Lunch:

Kikärts och böngryta - super enkel! Med fullkornsbulgur


1 burk kikärtor
2 st burkar krossade tomater
1 burk svarta bönor
1 hackad kål (sviingott)
1/2 vårlök
Krydda: örtsalt

Skölj allt grundligt förutom tomaterna. Blanda allt på en gång, fräs dock lite löken i rikligt med olivölja (INTE smör).. o sen bara låta de puttra, bryter av jättegott med vitkålen som blir lite knaprig. Kan även riva i lite morötter, men hade inga hemma.

SVIINgott!

Endast kryddan som jag måste leva på (får inte vara salt eller socker under veckan) är örtsalt.


Viktigt! DRICK mkt vatten!




nu ska jag fortsätta ta livet av mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0